onsdag 31 augusti 2011

Vilsen i pannkakan

När man inte har målat på ett tag är det som min vän Charlotte säger "man hittar inte i bland färgerna". Precis så på pricken är det. Att måla är som med kondition – en färskvara. Och har man inte målat på ett tag, då får man börja om. Jag börjar om. Ett uppehåll på några månader räcker. Visst går det snabbare att komma in i det igen än om jag vore nybörjare, men jag är ringrostig helt enkelt. Jag tror säkert att någon därute av er som målar, kan känna igen sig och håller med mig.

Denna bild tog jag innan sommaren. Akvarellen längs ner till vänster hänger nu hemma hos en av mina kusiner i Danmark. Jag beskar den hårt och ramade in den i en vit ganska kraftig ram.
... och mattorna utanför de små husen, fick även de lite färg.

Go och gla´ onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar