onsdag 25 maj 2011

Ännu mera Ven

Jag måste bara lägga ut några fler bilder från vackra Ven.
Man tar båten över från Landskrona och resan tog ca en halvtimma. Bussar stod och väntade, så det var bara för oss som klev av båten att stiga på bussen. Vi skulle checka in på Turistgården, ett kanonställe.
Först lite bilder på Tuna Krog, som var ett att våra cykelstopp. Mysigare krog får man leta efter. Är tom omnämnda i White Guide.

De hade verkligen satt ihop en mycket speciell inredning som bara gjorde stället så eget och med själ.
Visdomsordet på väggen, bara det ...

Vi hann bl a med besök i kyrka, Hvens Getost, golfrunda på St Ibbs och lägg därtill den ena mer betagande vyn än den andra.
Runt Ven cyklar man helst. Små gulliga cykelstigar ledde oss i alla väderstreck. Vi och alla vi mötte kom på hyrcyklar, som var knallgula. Små som stora, tar sig lätt runt ön. En weekendtrip hit eller några dagar på semestern är perfekt.


Nu känner jag mig nästan som i Packat & Klart. Jag har nog helt enkelt gjort mitt första resereportage.

Håll tillgodo!

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! Du ser ut att ha en härlig cykelsemester lângt borta frân storstan stressen. Njut av livet! Kram

    SvaraRadera