söndag 3 oktober 2010

Bara snyggt helt enkelt


I somras, en supervarm dag i juli, 40 grader och en vibrerande hetta. Vi hade äntligen hittat en parkering till vår hyrbil, släpade fötterna fram i våra flipflops, drack ljummet vatten ur våra grekiska vattenflaskor och allt bara klibbade fast på kroppen, så där som det gör på Kreta i högsäsong. Men gud vad jag, inte bara jag utan hela familjen, längtar tillbaka till Almiryda, vårt favvoställe.

Hur som helst, på vår utflykt till Rethymnon, så var det var det med möda jag orkade ställa ner flaskorna, den välfyllda badkassen, torka svetten ur pannan samt trassla fram kameran ur fodralet och ta bilden på den snygga texten på en rivningsmur i Rethymnon.

Bara så snyggt helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Så snyggt!!!! Härliga kontraster med fina färger mot grå betong. Undrar vad budskapet är...
    Längtar efter sommar ;o)
    Kramkram Eva

    SvaraRadera
  2. Ja men guud, det kanske står något hemskt där. Det hade jag inte ens tänkt på. Men de har förpackat det snyggt isåfall :)

    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. svar: självklart ;) bästa mamman ♥

    SvaraRadera
  4. Snyggt!! jag håller med.
    Till Rethymnon har jag också varit och druckit ljummet vatten.
    Kramis Hanna

    SvaraRadera